2011-10-30

The Human Element.


Jag har varit i Torekov en vecka på en kurs i personlig utveckling. Det är första delen i en ledarskaps utbildning och den inriktar sig till de som vill utvecklas som person och öka förmågan att förstå olika relationer. De använder metoder som feedback, visualiseringar, gruppövningar och självskattningsinstrument. Handledarna utmanar, speglar, tillhandahåller teoretiska referensramar och guidar gruppen genom processen. Öppenhet och egna val anses som de starkaste verktygen för varaktig personlig utveckling.

En fantastisk bra kurs där jag verkligen känner att jag har fått insikt och även olika verktyg att kunna leva ett lyckligare liv. Det var en intensiv vecka men 12 timmars pass,  jag återkommer ofta till de olika samtalen vi hade och tänker mycket på vad som sades och upplevdes där. ALLA borde få gå en sådan här kurs.

1 kommentar:

  1. Håller med! En av de bästa kurser jag själv deltagit i. Kan starkt rekommenderas.

    SvaraRadera