2012-03-18

Äntligen vår!

Och vad börjar inte då... jo löparsäsongen! Nu har jag alla attiraljer en sprinter kan önska sig, Garmin Forerunner, iphone med lurar som inte trillar av, nya skor ja allt!! Det blir som löpträning med vikter :). Tack vare gps:en kan jag ta tiden, pulsen och se vart jag sprungit. De senaste gångerna har jag inte varit helt nöjd med min tid så jag ställde in apparaten på 5 km på 30 minuter..vilket är långsamt jag vet...men sist sprang jag på 32 min och jag vill ju springa milen under en timme som sagt.
Iallafall så sprang jag på lätta fötter med fokus på målbilden, precis som jag hört man ska göra. Efter 3 km fick jag ge upp för jag var helt slut. Benen hade fått cement i ådrorna... sååå tunga.
När jag kom hem och laddar upp mig (hightec hehe) så visar grafen att jag sprunigt i 93% av min maxpuls hela tiden. Inte konstigt att benen la av :) Men jag höll takten iallafall och nästa gång blir det kanske 3,5 km i samma takt.

1 kommentar: