2011-02-18

Äntligen fredag!...

heter spinningpasset jag brukar ta på fredagar. Nu har de skaffat activico pulsmätare. Jättekul och hur bra som helst för då kan man se svart på vitt att man är på väg att dö. Trodde jag iallafall. Man skall logga in för att se sin egen mätare och vet man inte sin maxpuls lägger man in sin ålder. De första gångerna loggade jag in att jag är 38 år men idag kom jag kom på att jag faktiskt bara är 37.
 Det är fem olika nivåer, vit,grön, blå, gul och röd. Röd är då lika med död. Uppvärmningen ska vara på grön och så cyklar man sig sakta upp. I finalen är det rött som är målet. Spänn magen, sänk axlarna och ge järnet. Jag tittar ner och cyklar för allt vad jag är värd, låter musiken gå in i kroppen (egentligen är det aldeles för högt och jag får ont i öronen)  och känner att jag vid detta laget måste jag maxat pulsmätarn. När jag tittar upp är mätaren på halva den gula! Jag är alltså vältränad som ett gammalt kylskåp. Bara att kämpa vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar