2011-02-12

Pinsamt..

Skulle fixa present till ett kalas och budgeten är på 100 spänn. Vad får man för det? Inte mycket. Fyller man 12 kanske det bästa är att få pengar men hur kul är det att ge??
Iallafall.. in på blocket och hittade ett ps3 spel som verkade ok. Oanvänt! Ung kille som grymtade sina svar till mig svarade. Alla frågor jag frågade på fick jag gissa till mig svaret till. Var kan jag hämta det? Grymt, grymt... är det för sent?...grymt grym... osv.
Långt om länge hittar vi dit. Helt mörkt! Ser ut som ingen är hemma? Har jag blivit lurad tänker jag och ringer killen igen. Nä, säger han. Jaha, ser du mig? Jo eller rättare sagt grymt. -Ja men då kanske du kan öppna?? Grymt grymt... När den skumma affären är utförd och jag vänder mig om för att lämna så vips.. ben och armar åker rakt ut i luften, min kappa står som en mantel rakt ut, spelet flyger i luften till okänd plats och jag är plötsligt nedanför trappan med kappan över huvudet i en hög. När jag tittar upp ser jag en förskrämd 16 åring som stirrar på mig, grymtar och stänger dörren. Jag hittar spelet och skrattar därifrån. Undrar vad han grymtar till sina polare... det kom en gammal kärring och skulle köpa ett spel, ni skulle sett....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar