2011-04-04

Komisk?

Nu har min träning börjat. Jag kan inte låta bli att se mig själv med andras ögon. Idag hittade jag inte mina träningsbyxor så i all hast tog jag äldste sonens byxor. De är alldeles för stora men jag vek upp dem i midjan. Precis innan jag rusar ut slår jag en blick i spegeln. Snart 40 år med mage som står ut mer än bysten, bulsiga byxor och håret på ända(har inte blivit färdig att klippa mig så det är lite risigt). Ja, ja det är ju ingen skönhetstävling jag ska på .
Jag har fått ett superschema så jag kan träna upp mig succesivt inför loppet och idag skulle jag springa 3 km på 18 minuter. Jag och Lotta valde en slinga på 3,3 km som vi inte provat innan. Dumt! Om någon av er har sprungit i Oran vet ni att där är ganska kuperat. Slingan börjar med 400 m uppför i 90 grander. Då kanske ni kan se mig.... för stora byxor, för stor rumpa, för lite kondis. I say no more....24 minuter förnedring.

1 kommentar:

  1. Haha, nästa gång får du be lotta ta en bild med mobilen!

    SvaraRadera