2011-07-13

I svampskogen.

När man jobbar heltid är det inte helt lätt att få ihop tiderna till allt man vill göra. Därför får man plocka svamp i skymningen. Ser man lite dåligt(ålderstecken?) som jag gör är svamparna extra svårfångade,det innebär att jag går som en vinkelhake för att komma närmare marken för att kunna plocka dem.
Idag hörde jag plötsligt ljudet av en Stockholmfamilj. I ren reflex gömde jag mig bakom ett träd. Det var bara det att trädet kanske hade en diameter om 10 cm :) Ändå stod jag blickstilla för att få ha mitt svampställe ifred. Hade de sett mig hade jag nog blivit polisanmäld.
Vidare blev det inte mycket plockande då det luktade vildsvin och var uppbökat överallt så jag tyckte hela tiden det kom nåt djur. Jag vet inte vilket som var värst: konkurrenterna eller svinen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar