2012-01-27

Morgonpigg?

Klockan 04.09 imorse knackade det försiktigt på vår ytterdörr. Shit tänkte jag, nu har det hänt Morgan något(jag hade glömt att han kommit hem och låg och sov). På trappan står en ynling som står och huttrar.
- Förlåt, förlåt börjar han med. Tankarna som går genom huvudet innan man fattar att allt är ok är många kan jag säga.
Killen har kört av vägen och vill ha hjälp med att dra upp bilen! Han är säkert kriminell tänker jag, ute och rekar för att göra nästa stöt. Mig lurar ingen. Ha. Men... killen ser blåfrusen men inte alls farlig ut. Vänta, jag ska fråga min man. Jag stänger och LÅSER dörren. Han ska iallafall inte kunna anfalla bakifrån. När Jimmy vaknat så släpps den stackars killen in i hallen för att värma sig. Nu kan ju Jimmy skydda mig....
Bilen är uppdragen och ynglingen susar fram alldeles för fort ut på väg 11 mot Ystad. Hmmm, hoppas nu att han inte stulit bilen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar